KLINGER YEARBOOK 2022

årets historier kort fortalt

31. marts 2022

Endnu et hårdt år er gået med Covid-19 epidemien, og netop som denne brochure havde deadline kom krigen mellem Ukraine og Rusland. Til det vil vi sige at, ligesom vi har gjort i de sidste 130 år, så vil hele KLINGER koncernen fortsat sikre en stabil supply chain. Derudover er vi stolte over at kunne fortælle, at vi i 2021 har genopfundet os selv på flere områder. Disse ændringer har været til gavn for vores team, såvel som vores kunder, og partnere. For at give dig et par eksempler:  
 

  • Vi har formået at automatisere og digitalisere vores fremstillingsprocesser endnu en gang (se side 14 til 16 for digitalisering af vores pakningspladeproduktion og læs mere på side 26 om, hvordan vi implementerede et ekstremt effektivt PLM-system på vores norske lokation KLINGER Westad).  

  • Vi var også i stand til at lancere nye, innovative produkter (se side 18 til 21) og forbedre vores tjenester (flere detaljer på side 35).  

  • Måske vigtigst af alt, er det lykkedes KLINGER koncernen at forbedre vores økobalance. Faktisk dedikerer vi et helt afsnit af denne YEARBOOK til vores grønne dagsorden, som starter på side 29. Det er kun en rimelig andel, da vi er overbeviste om, at nye miljøvenlige teknologier som fjernvarme (side 42) og geotermisk energi (side 32) er lige rundt om hjørnet. 

    Sidstnævnte vil vi gerne slå et ekstra slag for, da det er det danske bidrag til dette års KLINGER YEARBOOK. Vores Key Customer Manager, Martin Hammer Sillassen, fortæller historien om vores Islandske kunde The Blue Lagoon. Islands vandforsyning har en høj koncentration af silica, salt og andre hårde mineraler, som forårsager en ophobning af slam og bundfald i ventilerne. Læs hele artiklen om Island, og hvordan KLINGER KHA og KHI kuglehaner løser slamproblemet.

                                          Du kan læse årets YEARBOOK lige her!